nytt år med nya mål

just nu sitter jag insvept i en filt i min soffa med massa ljus och min lugna favoriter lista på spotify i öronen. jag sitter återigen och funderar. vilket jag ofta gör. jag är daydreamer utan dess like. drömmer mig bort till platser jag vill besöka. för två veckor sen fick jag ett erbjudande om ett vikariat på 90 procent, vilket är otroligt bra med tanke på att jag faktiskt inte jobbat så länge i karlstads kommun. vilket jag absolut inte kunde tacka nej till, jag ville ju verkligen gå på en rad, veta exakt hur jag jobbar hela tiden, slippa oroa mig. men nu känner jag mig typ låst. nu kan jag inte längre styra över min ledighet, och de gör mig galen. visst är detta sjukt? återigen, jag nöjer mig aldrig. men jag är så van att jag alltid kan göra vad jag vill, eftersom jag kan vara ledig när och hur mkt jag vill. men nu kan jag inte de helt plötsligt. och då känner jag herregud vad har jag gett mig in på. men som tur var har jag bara skrivit på för två månader till att börja med eftersom jag hamnade i en ny grupp i ett nytt område, och då måste jag ju känna in mig först. men just nu känns de som de räcker sen, med hemtjänsten, jag är så done. jag tror att jag skulle kunna trivas egentligen. men jag är så trött på att flänga hit och dit och alltid arbeta mot tiden. jag är trött på stressen, den ständiga jävla stressen att aldrig hinna. att få jobba övertid, att slänga i mig min mat eller att inte ens få äta överhuvudtaget. jag behöver något nytt nu. så vi fårse vad som händer. är mest inne på att resa mars/april, och sen flytta till en ny stad till sommaren, man måste ju testa nya städer varje år.. haha! ;)
 
jag har så jävla mycket vilja, och jag känner verkligen; nytt år med nya mål. och de är sååå mycket jag vill uppleva i år. och jag har så många mål och löften till mig själv.
 
De viktigaste:
* ändra allt du inte är nöjd med
* om du inte vågar, våga ändå.
 
och de absolut viktigaste mottot i år: "I dont belive in failure, I only see my goals"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0