Mitt 2014.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja, jag har nog gjort en del som jag aldrig gjort förut. såsom att jag faktiskt bodde utomlands i 2 månader. lite halvspontant bokade jag och hanna en resa till Malta utan retur. testade på livet på en medelhavsö. Det var väldigt spännade och jag har aldrig känt mig mer vuxen. Testade på att jobba som telefonförsäljare, något jag aldrig gjort tidigare och aldrig kommer göra igen, haha. Blev dock bara två månader för mig sen kände jag att de var dags att bege mig hemåt igen. men trots de så var det verkligen en upplevelse. och att bo utomlands är absolut inte samma sak som att semestra. Jag har även besökt Smögen och Strömstad detta år, två ställen jag aldrig vart på tidigare. men som jag verkligen fastnade för. om jag inte bor på västkusten när jag blir äldre, ska jag deffenitivt ha sommarstuga där.
 
 

Vilka datum minns du speciellt av år 2014?

Oj, just datum har jag nog svårt att minnas. Men min resa till thailand med jullan i februari/mars, festade nästan varje kväll, var på massa äventyr, red elefant, klappade tigrar, var på halfmoon, moppeluffa runt. ja listan kan göras lång. otroligt rolig resa! sen har vi ju summerburst och bråvalla. ja, jag älskar ju festivaler! dock var det lite kallt i juni i år, vilken var lite tråkigt. men allt är vad man gör det till! och med bra sällskap, musik och alkohol så blir allt tiptop ändå. sen har vi roadtripen, när vi åkte till halmstad och båstad. midsommar i strömstad, spontanhelgen i smögen som var en av de suddigaste helgerna i sommar men ack så roligt vi hade. sen har vi 25 september när jag flyttade till Malta som har vart en av de modigaste äventyr jag gjort. 

 

Har du några nyårslöften?

 Att ändra allting jag inte är nöjd med i dagsläget. 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, ingen av mina vänner blev föräldrar, men kändes som att många runt om blivit föräldrar de här året. 

 

Vilka länder besökte du?

Jag har vart utomlands totalt tre månader detta år. Jag besökte Thailand, och i thailand besökte vi; phucket/patong, phucket/naiyang, koh phangan, phi phi, koh samui. Sen Malta, där vi var runt lite överallt, men vi bodde i St julians, men hängde mest i sliema. Allt ligger ju så nära varanndra eftersom att ön är plutteliten. 

 

Största misstaget?

 Att jag tillåtit mig själv att må dåligt och att jag inte tagit vara på alla stunder och ögonblick som jag nu i efterhand hade velat. mer personliga misstag är inget jag vill gå in på eller ens komma ihåg för den delen.

 

Bästa köpet?

Jag har nog inget materiellt som jag sådär spontant kan säga är mitt bästa köp. Men utöver det så måste jag säga thailandsresan. living the dream där borta. 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

som vanligt måste jag väl säga att äta ute och alkohol.. men även mycket nöjen. så som att jag rest, vart på festivaler, hängt på västkusten. inte mig emot dock, jag älskar att spendera mina pengar på att skapa minnen.
 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?

Finns mycket som gjorde mig riktigt glad. Såsom alla mina resor och äventyr, alla mina vänner, min familj.  

 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?

just nu kommer jag inte på någon låt alls?! vad var ens sommarplågan? ojoj.. låt mig tänka!  rent spontant så kommer jag på slå mig hårt i ansiktet som jag och julia sjöng på jämt när vi var på roadtrip, eller jag försökte lära henne den. och dubbel margarita som var en riktigt plåga! och juste sucees lyssnade jag vääldigt mycket på också, haha.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Sorligt nog har jag nog faktiskt vart ledsnare. MEN livet är en bergochdalbana, så det har gått upp och ner på den fronten. vissa dagar skrattar jag och älskar livet. och andra dagar känns allt pest och pina. Jag har tillåtit mig själv att må dåligare. vilket jag inte tänker göra 2015. 

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Motionerat helt klart. fyfan så mycket vikt jag lagt på mig! är riktigt rund och go förtillfället. kanske skulle motionera mer de nya året. haha! 

 

Favoritprogram på TV?

Jag har inte något favoritprogram, men som alla andra har jag följt big brother och paradise hotell. men det var väl inte något favorit direkt.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

 Började dagen med att mormor kom på fika. sen på kvällen så kom det lite vänner till mig, vi spelade ölspel och jag bjöd på monsterbål. så det slutade med att alla var skitfulla och inte ens minns kvällen. MEN vi hade skitkul och skrattade massor. riktigt brakkväll!

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2014?

Klänning har jag i princip bott i. Men när det vart för kallt blire jeans och någon skön tröja. och kimono, Det har verkligen blivit mitt favoplagg under 2014.

 

Den bästa nya personen du träffade?

Jag har träffat en hel del nya människor under de året som varit. Två personer som verkligen har fått en plats i mitt hjärta är pontus och isabell. trots att jag inte kännt dom så alls länge så klickade vi lixom bara direkt. och vi umgicks som om vi alltid har känt varann. och sen agnes, ulrika, rebecka, felicia bla. jaa, finns massa roliga människor! Är så glad att jag lärt känna era allihop.

 

Vad önskar du ska hända 2015?

Under 2015 vill jag uppleva ännu mer. jag har visat mig själv under 2014 att jag vågar lämna trygghetszonen. Jag vill njuta av att jag faktiskt bara är 23 år gammal, jag behöver inte veta vad jag vill i livet ännu. Jag har tid på mig. Därför vill jag under 2015 resa mer, uppleva mer, skratta mer, leva mer. jag vill göra mer av allt. 

 

 

 
iår vill jag inte låta någonting stoppa mig, jag tänker göra detta år till ett av de bästa. jag tänker besöka spanien, london, grekland och asien. jag tänker besöka massa städer i sverige. jag tänker jobba på västkusten. jag tänker bli kär. jag tänker träna och vara nyttig. jag tänker skratta och le. för jag förtjänar att må bra och leva livet till fullo. när detta år är slut, då tänker jag vara en bättre människa. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0