Tisdag, 4 november.

igår fick jag svar från besedo at jag fått jobbet där, tjänsten heter "Online Content Moderator", det är en heltidstjänst. och det innebär att jag ska sitta och granska blocket annonser, för att godkänna eller inte godkänna dem. blir spännande vad jag tycker om det jobbet! är det tredje jobbet jag testar på här nere, och nu hoppas jag att jag ska trivas. jag har gillat de andra jobben också, men jag är ingen säljare. så detta ska nog bli bättre. mitt enda problem nu är att jag verkligen vill åka hem över jul och de vägrar låta mig vara ledig. jag är en person som älskar julen och vill verkligen mer än allt annat spendera den med min familj. jag kommer må jättedåligt om jag måste vara här nere och fira jul över skype. nej, det finns inte i min värld. så jag vet inte hur jag ska lösa min situation. men jag hoppas på något sätt att det ska gå. jag vill ju verkligen ha jobbet, men även också va ledig över jul. aja, får tänka igenom allt det där.
annars startar jobbet den 17de november, med träning inför jobbet. så är ledig i två veckor till. skönt! men pengarna börjar ta slut. så det behövs verkligen en inkomst nu.  jag är iaf glad att det är relativt enkelt att få jobb här nere, med tanke på hur dåligt de brukar gå för mig annars. jag vill verkligen vara kvar här nere, känner mig inte alls redo att åka hem och fortsätta mitt liv där. utan jag vill fortsätta bygga upp mitt liv här nere. och nu börjar man ju ändå komma in i maltalivet. börjar hitta överallt, lära känna folk och känna sig hemmastadd. 
 
aja, detta var allt för idag. nu ska jag försöka laga lite käk, magen kurrar. ikväll ska jag skypea med min bästis, åh vad jag saknar henne! så ikväll ska vi catcha up lite. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Pratade med mamma om det där med julen igår. Klart att det är sjukt tråkigt! Men så är det ju när man blir vuxen, ibland kanske man inte kan fira jul med familjen. Hur tråkigt det än må vara. Och vi kommer såklart sakna dig hur mycket som helst. Men tycker inte att du ska riskera ditt jobb för det, nu när du väl fått ett du kanske kommer trivas med. Det kommer fler jular. Du får åka hem någon gång efter det. Så får vi ha en extrajul då. Spela upp inspelade kalle Anka. Äta julmat igen. Och ha en liten julklappsöppning. :] <3

2014-11-05 @ 11:28:52
Postat av: Agnes

OCH det var så otroligt skönt att få prata med dej igen. ♡ saknar ju dig varenda sekund jag ej får prata och skvallra!

2014-11-05 @ 16:57:25
URL: http://tellingstories.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0