Onsdag, 12 november.

jag har nu bestämt mig iallafall. efter flera dagar av velande hit och dit. så har jag besämt mig för att jag är klar med Malta, och jag flyttar därför hem till Sverige igen den 13:de december. Eftersom jag gått med på ett halvårs kontrakt på lägenheten vi har på Malta och eftersom Hanna väljer att bo kvar i den lägenheten har jag inget annat val än att helt enkelt betala min del av hyran fram tills kontraktet går ut den sista mars. därför kommer jag alltså att få bo hos mina föräldrar i Vingåker tills April och efter det så kan jag bege mig ut på ett nytt äventyr. Anledningen är för att jag inte har råd att betala dubbelhyra, alltså jag har inte råd att både ha en lägenhet i malta och en i sverige. många tycker säkert mitt val är väldigt konstigt. för jag har en lägenhet, jag har ett jobb och jag har börja lärt känna människor här nere. Men Malta är en fin ö, Men inte riktigt så bra som jag hade hoppats på. Som vanligt när det kommer till känslor, så har jag svårt att förklara varför jag mår dåligt här. men det är någoting jag känner inom mig. och med tanke på hur dåligt de mest gått för mig här, så tror jag det är ett tecken på att det är bättre för mig att lämna. jag har lärt mig väldigt mycket under den lilla tiden jag har vart här, och det är erfarenheter jag tar med mig. jag kommer självklart sakna vissa saker här nere. men i det stora hela känns det ändå skönt att komma hem.
 
jag tror egentligen att det inte spelar någon roll vart i världen jag än befinner mig just nu. för min kropp och mitt mående har bestämt sig för att inte riktigt vilja må bra just nu. och det har ingenting att göra med vart jag är, det sitter i mitt mående och de pysikska. jag är inte en sånn människa egentligen. jag brukar vara en väldigt glad person och vill alltid sprida positiv energi runt om mig. jag är egentligen inte så deep. Men det ska bli skönt att komma hem och få ha min fina familj och mina underbara vänner runt mig. just nu känns detta som det bästa och de rätta valet för mig. ångrar jag mig någon gång, så får jag väl bara åka ner hit igen. 
 
 
 
 
Puss och kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0