måndag-natt

gud vad tiden rinner på. nu är de redan maj, och nästa månad är en sommarmånad, oh herregud. trodde aldrig att de skulle gå så fort. men våren rinner verkligen iväg. tänk att de redan är två månader sen jag kom hem från thailand. och om en månad lite exakt så slutar jag jobba på hemköp. ett beslut som idag känns som de bästa. men i höst kanske jag ångrar mig, MEN, man måste stänga en dörr för att en ny ska kunna öppnas. och lite så känner jag. jag kände att pendlings avståndet blev är för stort för att jag ska orka fortsätta. men de är med blandade känslor som jag kommer lämna hemköp bakom mig. kommer kännas tomt, och jag kommer sakna mina kollegor. vissa kanske jag aldrig mer kommer se? sjuk känsla. men jag har kvar hemtjänsten som jag kommer jobba på i sommar. och sen har jag ju kvar extra där i höst, utifall allt skulle skita sig. jag känner att det är dags att ta tag i allt på riktigt. och då måste jag lämna tryggheten, de vill säga ett jobb jag haft sen jag var 19 år. nu är jag 22 år, och livet har så mycket mer att erbjuda om jag bara vågar. nog om det.
 
i mitt liv annars, så rullar de på. förrförra helgen var jag i linköping hos lovisa, inte sett henne på flera månader, så var skit kul att träffas igen. kändes som de var igår jag såg henne när vi väl träffades. vi grillade och festade med lite tjejer från hennes klass, innan vi hamnade på platens i vanlig ordning. de dansades till de stängdes, och då hamnade vi på en efterfest i en lägenhet som låg på ett parkeringshus, och som hade takterass. as coolt. dagen efter var vi lite segisar, satt i parken och åt pizza och bara snackade. sen på kvällen blev de någon cider och bara massa snack. sen jobbade jag hela veckan, helgen efter de så drog jag och julia till göteborg. och som vanligt hade vi as kul, träffade sjukt störda, sköna och roliga människor. shoppade, festade och hängde runt. vi sov inte i bilen, utan tog faktiskt in på hotell. sjukt bra och billigt förövrigt. jag kommer nog alltid ha en förkärlek till göteborg. de är inte bara en fin stad utan människorna är alltid så himla trevliga där. vi testade två nya uteklubbar som vi inte vart på tidigare. och de får tummen upp! vi shottade tequila och danasde fuldans. hamnade på stippklubb när vi skulle på efterfest. ja, de var en fin helg helt enkelt. sen har jag mest jobbat sen dess, och tagit de lugnt. umgåtts med vänner och shoppat. de har vart många regniga och gråa dagar nu, så hoppas de blir ändring på de snart. i helgen som kommer är de kryssning. woopa, fett pepp.
 
nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon. är dock ledig, fett skönt.  pussokram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0