Söndag, 21 december.

jag sitter och tänker tillbaka lite på malta. och jag är verkligen glad att jag gjorde den resan. just där och då, så uppskattar man inte allt på samma sätt. men jag hade verkligen två riktigt roliga månader. träffade massa nya människor, festade hela nätterna, satt i solnedgången och drack vin, solade, badade, skrattade i massor, åkte på sightsing, lärde mig ön, testade på att jobba som telefonförsäljare. ja, listan kan göras lång. jag ångrar absolut inte att jag gjorde denna resa. trots vissa missöden. man blir bara rikare av sånt här. jag har iallafall kommit på en sak, och det är att jag vill resa utomlands på semester och inte jobba. jag vill semestra runt när jag är utomlands inte sitta instängd på ett kontor från 9-19. det var inte min grej. de kan jag göra i sverige om jag skulle ha en sånt jobb. men när jag är utomlands, då är jag där för semester. MEN om ni vill testa att bo utomlands, så är malta de perfekta stället. De är jättelätt att få jobb, de bor massa svenskar där, lätt att lära känna männiksor, liten ö som är väldigt lätt att ta sig runt på, man lär sig väldigt fort hur allting är. Det är billigt att flyga till och från sverige. så det är lätt att ta sig hem om man ångrar sig och vill åka hem. och man ska bo i Sliema på malta. Det är min bästa tips! haaaaaaaaaaade. puss.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0