THAILAND, 2013.

hej sverige! jag är back in sweden igen, känns inte så bra. har haft en väldigt bra månad i thailand, och jag lovar, dit kommer jag åka tillbaka. hann besöka phuket, koh lanta, koh saumi, koh tao, koh phangan och Bangkok. kan absolut rekomendera saumi och tao. underbara stränder, klart vatten, nära till allt (om man bor rätt), bra shopping, bra uteliv och jättemysiga resturanger på stränderna. Vi har haft sol och runt 40 grader hela månaden, så njutigt har vi deffentivt gjort. inte bara av vädret utan också av goda drinkar, god mat och allt roligt vi hunnit gjort. Vi tog dykarcertifikat, vilket var bland de häfitgaste jag gjort. simma runt 18 meter ner i havet bland alla möjliga slags fiskar i alla dess färger, var så jäkla häftigt att se. ibland simmade de in i en också, de var lite läskigt men ändå kul. dock fick jag både nackspärr och öroninflamation av dykningen. men de är sånt man får ta. ska besöka vårdcentralen imorgon, så jag förhoppningsvis får ut några tabletter så jag slipper gå på smärtlindrande, blir så trött av de. alltså de är så himla fint i thailand, om man inte vart där förstår man inte hur fint de är, dock bara på stränderna och omkring där, annars kan thailand fakitskt vara riktigt skitigt och de ligger skräp överallt, bangkok var faktiskt ingen höjdare, åk bara dit om ni tänkt shoppa, för shoppingen är bra speciellt om man är lite mindre då allt är one size. mars har verkligen vart britternas månad i thai,  guuu vad många britter vi stött på. så tränat på sin dåliga engelska fick man göra, dock vare lättare när man var full, hehe. då är man inte lika blyg och törs prata på. enda svenskarna vi mött var nog i koh samui, där hängde vi rätt mycket på en svensk bar. aja, kan inte få med allt vi gjort i ett inlägg här, ville mer säga att jag haft de sjukt bra, och känns inte kul att komma hem, speciellt inte eftersom ja är sjuk också, då kan jag inte göra något, vill träffa mina vänner juu. har iaf hunnit träffa johanna och lovisa en sväng. och sen har jag ju hunnit bokat summerburst också, TAGGAD!!
 
Men nu är de bara att ta tag i sitt liv, på torsdag blir de arbetsintervju, och sen nästa måndag är det dags att dra igång med lite träning. johanna är ju hemma nu, och hon bor 1 minut i från mig, så de är bra då kan vi köra tillsammans, gå promenader och kanske lite löpning! sen kanske jag börjar på gymmet med min syster och raggnes, men bara kanske, få inga förhoppningar nu ;) aja, so long, puss.
 
 
lite av alla bilder.
 
vet inte varför vissa blir på sidan och andra inte, skit störande dock..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: raggnes

JO det ska du visst :D

2013-04-03 @ 00:58:02
URL: http://tellingstories.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0