böter efter böter..

måste bara skriva om min största otur ever här, så jag kan läsa tillbaka i framtiden och se hur ung och dum man kan va. jo så här vare.. en stressad sofie skulle parkera i norrköping klockan kvart över sex på morgonen, vilket är väldigt tidigt och många har inte hunnit åkt till jobbet, resulterar alltså i att i princip alla parkeringsplateser är upptagna, vad jag istället letade efter var en lucka någonstans längst gatan, utan att läsa mer om de. när jag sedan klockan två, går glatt till bilen och där sitter det en gul lapp, jajjemen, parkeingsböter 700 spänn, och varför? jo, PARKERINGSFÖRBUD PÅ TORSDAGAR MELLAN 8-10, fuck!! ringer mamma frusterad, hon ber mig sätta mig i bilen och åka hem lungt. de fixar sig! okej, försöker glömma, går sådär, måste berätta för någon mer, ringer linda i bilen påväg hem, rättsom det är när jag åker in i en 70 sträck ser jag en polis som håller upp stopp handen och ber mig köra åt sidan, "jävlar nu får jag fortköringsböter också" och jadå, en böter räckte ju inte den dagen, utan när jag stannade fick jag reda på att jag kört 13 km för fort, vilket gav mig 2000 kr mer i böter. OCH det stannar ju inte heller där, nej, när polisen skriver min böter så backar en gubbe in i min bil som står parkerad. JAPP; han bucklar till regskylten, grillen och böjjer ner extra lyserna. ALLT som kan hända hände fan, det var en besviken tjej som slängde sig i soffan när hon kom hem, med tanken att inte röra ett finger mer den dagen för att slippa mer otur. sen på fredagen stannade polisen mig igen, denna gång var jag 100 % säker på att jag inte kört för fort, och nej, det var bara körkortskontroll och nykterhetstest, och de passerade jag ju galant. men måste medge att hjärtat dunkade lite endå.. aja, nya tag nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0