TVÅTUSENTIO

detta skrev jag den 1 januari 2010. live today, learn tomorrow.
tänke faktiskt leva på samma motto även det kommande året.
jag läste min första inlägg som jag skrev detta år. och jag skrev att det skulle bli ett sjukt bra år, vilket det varit.

Eftersom jag inte kunde sammanfatta året på det viset jag ville. Så hittade jag denna lista, som jag tänkte fylla i. Det blir en lite halvdann sammanfattning. tyvärr utan bilder.. :(

 

mitt 2010.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag har gjort en hel del som jag inte gjort året innan, exempelvis som att fylla 18, ta körkort och gå på krogen!

Vilka datum minns du speciellt av år 2010?

Oj, finns en hel del!

 

Vi kan börja med den 1 februari, Min 18 års dag! What a day. Jag har aldrig någonsin längtat så mycket till en födelsedag. Fick fina presenter, hade mysiga tårtkalas och en riktigt kul kväll med tjejerna. (bilderna ovan är lite sanning och konsekvens)

Detta datum följt med den 13 februari, då blev det en dygnskryssning till åland. Den kryssningen kommer jag aldrig att glömma. Jösses vilken kväll. Det var jag och sofia, vi lämnade våra bankomatkort i hytten, och blev bjudna på allt från drinkar, till mat. Och vi hade en riktigt galen kväll!

Sen har vi den 3 mars, dagen D. Jag flyttade hemifrån. Till centrala Norrköping med cecilia. Till världens finaste lägenhet. Jag trivs otroligt bra och har aldrig ångrat det! Det var jobbigt till en början, men idag är det otroligt skönt faktiskt.

10 juni, TANDSTÄLLNINGEN GONE FOREVER. så jävla skönt. firade även skolavslutning denna kväll på otten, what a night! super kul, men har aldrig haft så ont i fötterna någonsin!

28 juni - 4 juli, PEACE AND LOVE. Vilken vecka! för lite sömn och för mycket alkohol, kombinerade jag och mina underbara vänner denna vecka. jag älskar gemenskapen på festival. Att sitta i mörket, någon spelar gitarr och alla sjunger med. Ja, denna vecka var verkligen speicell.

9 - 15 augusti - KATRINEHOLMSVECKAN. underbar vecka. bodde hos lovisa typ hela veckan, innehöll väldigt många fina balkong häng med sköna människor

25 augusti - 1 september - KOS, GREKLAND! fyfan vilken resa. innehöll väldigt sena galna nätter, dansa på bardiskar, rekord i shottning, nakenbada i medelhavet, träffa nya människor, skratta tills lugorna nästan ploppar ut, strosa runt på marknader, äta god mat och bara ha en allmänt underbar vecka. vilken vecka!

28 september - KÖRKORT! behöver jag säga mer? jag var världens lyckligaste, tårarna sprutade. ni anar inte hur lättad jag var.

Ja, finns många datum som jag alltid kommer glömma. detta var några. orkar inte skriva fler!

Har du några nyårslöften?

yes, några punkter har jag lyckats knåpa ihop. Ta tag i mitt liv, skaffa extrajobb, bli kär och vara mera spontan och hitta på galna saker. Ungefär så ser det ut. lev idag, sätt på plåster i morgon.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, det dröjer nog några år innan det sker.

Vilka länder besökte du?

Grekland, wonderful!

Största misstaget?

min största misstag? att dömma människor för snabbt.

Bästa köpet?

definitivt mitt körkort!  det kostade mig 13000 kr, men värt varenda krona!

Vad spenderade du mest pengar på?

körkortet och kläder.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Yes, mina vänner och min familj. Och världens bästa sommar!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Oj, dom låtarna som definitivt kommer få mig att tänka på 2010 är, waka waka, mikrofonkåt, manboy, we no speak americano och alejandro (bara för det måste vara årets mest spelade på radion.)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag har aldrig haft något sådära år då jag varit jätte ledsen direkt. Och inte detta år heller. Jag tycker jag har varit glad igenom nästa hela detta år, men som alla så har vi våra nedgångar också då man är ledsen. Det är väl en naturlig gång, att man måste vara ledsen ibland för att uppskatta när man är glad och lycklig.

Vad önskar du att du gjort mer?

jag önskar att jag gjort som jag lovat mig själv, leva mer idag och tänka mindre på morgondagen. Jag önskar att jag vågat mer. Men det är saker som jag 2011 ska uppnå.

Favoritprogram på TV

under detta år måste nog ändå säga program som kungarna av tylösand och paradise hotell. Jag har följt varenda avsnitt, inte missat något. Och dem har fått mig att skratta! Så ja, dem har varit favoriterna!

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

På själva födelsedagen, firade jag mig med min familj. Var ute och åt, och umgicks. hade även lite gäster här. Dagen efter, kom mina vänner över och vi hade tårtkalas. Och dagen därpå så blev det middag/fest här. Dansades och kördes en hel del jag har aldrig och saning och konsekvens. Jag blev nog fullast av alla, men hade riktigt kul. När jag gick och la mig snurrade min värld, samtidigt som jag var världens lyckligast för jag har så fina vänner.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Min stil år 2010.. Leggings och oversize tröjor! så stavas min stil 2010. jag gillar inte tighta kläder, klänningar och kjolar! Jag har bara klätt mig i leggnings, short och jeans detta år, tillsammans med en snygg oversize topp eller tröja. Toppat med smycken, ringar har varit en favorit detta år!

Den bästa nya personen du träffade?

Oj, jag har träffat en hel del nya folk det här året. Men även kommit personer som jag känt sen tidigare år, närmare detta år. Cecilia, som jag varit vän med sen barnsben men aldrig egentligen riktigt umgåtts med. Vi bestämde oss för att flytta till Norrköping och dela lägenhet. Vi har alltså spenderat en hel del tid tillsammans. Och det har visat sig att vi funkar sjukt bra ihop. Vi har sjukt roligt tillsammans, har precis samma humor och skrattar åt samma saker. Vi har inte bråkat någon gång i lägenheten. Vilket är otroligt skönt. Sen har jag kommit personer i min klass närmare. Malin exempelvis. Världens skönaste tjej! hela klassen har jag kommit närmare, och det är underbara människor. längtar som tusan att få fira studenten med dom!

Vad önskar du ska hända 2011?

Jag önskar att tvåtusenelva ska erbjuda många spännande äventyr.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0