SÖNDAG



igår var jag i ullared med malin, emma och frida.
vi gick upp fyra, och klockan fem började bilfärden neråt i landet.
för att sedan vid tio vara framme i ullared och börja köa in i varuhuste
det var den längsta kön jag sett i hela mitt liv, och den tog en timma att stå i.
kallt, blåste och regna gjorde det. värsta jag varit med om!
inne i varuhuset var det galet mycket folk. och alla är så ivriga!
men bortsett från det, var det ett riktigt äventyr!
jag handlade bara saker till lägenheten, daglig varor som man skulle säga
om gick handel.  80 mil fick jag köra. men trodde det skulle vara jobbigare.
Det var ett äventyr och sånt är alltid kuuul.
4000 kr fattigare var vi när vi vid köat klart för att komma till kassan
också det i en timme. för att sedan slänga i oss en mosbricka och bege oss
hemåt i regnet. motorväg i 14 mil, händer inte mycket och foten man gasar
med blir rätt stel! haha.
idag har pappa fyllt och så har det varit fars dag. super mysigt.
vi har fikat och varit ute och ätit. pappa fyller 50 år! grattis igen!


imorgon åker jag tillbaka till norrköping och skolan.
jag är så skoltrött så det är sjukt. vill bara dra ett täcke över huvudet
och sova tills jag känner mig på humör för något igen.
Längtar redan till helgen. klassfest och 18 årsfest.
två dagar i rad är inte min grej.
men jag hinner umgås med mina underbara vänner i norrköping
plus mina vänner härifrån. blir en perfekt helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0