jag ångrar mig inte alls!

jag sitter här mitt på natten och tänker på skolan. även fast det är lov så är skolan en stor del av mitt liv eftersom jag spenderar fem dagar i veckan där. Jag tänker på att jag själv valt att gå om ett år eftersom jag gick handel och jag inte trivdes med den linjen så valde jag att byta för att få ett nytt hopp med att trivas. Sista terminen i ettan var skolan en pina verkligen. Jag ville hellre ligga hemma och sova än att gå till skolan och göra något jag inte trivdes med. så en dag bestämde jag mig att jag helt enkelt inte pallade. jag kan säga att det inte var ett lätt val, deffinitivt inte. Jag hoppade fram och tillbaka med mitt val hela tiden och visste inte hur jag skulle göra. varje gång jag har hört om någon som inte tar stundenten det året den kunde göra det har jag sagt; det skulle jag aldrig palla. men när man väl är i den situvationen försåtr man på ett annat sätt. Jag valde iallafall att hoppa av handel, byta till en ny stad och gå en ny linje. jag valde stylist i norrköping, vilket även betyder att jag kommer ta stundeten 1 år senare än vad jag hade kunnat göra. alltså så tar jag stundeten år 2012 medans jag kunnat göra det 2011. Men än så länge har jag faktiskt inte ångrat mig ett dugg, jag trivs jätte bra med min klass och min linje. och jag tror det kommer bli bättre hela tiden. vi kommer lära oss mer, vi kommer komma ut på praktik efter jullovet, vi kommer öppna en egen butik/salong i skolan som vi elever själva ska driva. vi är en liten skola som med åren kommer bli riktigt tajt och jag tror vi kommer tycka om varandra. jag kan helt enkelt säga att jag trivs där. och jag vet att just det året jag skulle gå i trean kommer kännas surt, det kommer vara piss när dom tar stundenten. Men medans dom kommer ut i arbetslivet, eller blir arbetslösa. så kommer jag fortfarande gå i skolan. jag har något jätte stort att se fram emot som dom redan har fått uppleva. Men sen har jag ett år kvar, det roligaste året, trean. Åren går så himla fort. och det känns skönt att ha ett extra år på sig innan man ska ut i livet och jobba. Jag menar såhär: jobba kommer du göra hela livet sen, men gå i skola (förutom högskola) kommer du bara göra i 12 år. Jag tycker inte mitt val är fel, jag trivs och jag kommer ta stundenten precis som alla andra! jag har gått 9 veckor  i skolan, det är 7 veckor kvar, sen är en termin redan över. då är det bara fem terminer kvar, fattar ni hur sjukt fort det går eller? snart står jag dig på flaket iallafall och skriker att jag är så jävla bra för att jag har tagit studenten! jag har tre underbara år att se framemot och jag ångrar mig ingeting, det var det jag ville få fram av mitt väldigt långa inlägg som jag inte vet om någon orkade läsa. desutom så har jag fått många nya vänner och kontaker genom att ha gått två olika linjer, och jag älskar att träffa nya människor! så det är bara positivt än så länge. desutom gör det inget att jag gick handel, för då fick jag underbara människor där med!

Kommentarer
Postat av: Hanna w

Jag vet att du tycker om mig Soffan ;)



/Hannut

2009-10-29 @ 09:26:15
Postat av: sofiebredell

sv: klart hannut! det vet du ju, hihi.

2009-10-29 @ 14:06:32
URL: http://sofieebredell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0