julen är här snart!

förut när jag var ute och gick i regnet så började jag längta något fruktansvärt till julen. jag vet inte varför, jag brukar aldrig längta. men i år gör jag det något fruktansvärt. julbaket har redan kommit igång. och jag bara älskar när det börjas pynta ute på stan, det lyser överallt och det står julgranar. åw, vad mysigt! julmust, pepparkakor, lussikatter, knäck och allt som hör till är så himla gott. julen är så mycket kärlek. man får vara med dom man älskar och som man är trygg med. man är glad på riktigt och alla klär sig i något rött. i år känns det inte lika hemskt när mamma drar igång pyntandet. vissligen förvandlas vårat hus till något helt annat. det är julsaker överallt och ljusslingor hänger överallt på utsidan. fast hus som är pyntande är faktiskt mysiga och hemtrevliga. och hus som är pyntande på utsidan i möker, mysigt. jag vill bara dra på volymen på högsta volym och lyssna på jullåtar, hälla upp ett glas julmust och äta en pepperkaka. nu är julen här snart, och i helgen ska jag julhandla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0