sundsvall dag 1

resan till sundsvall började imorse vid 07:55, sen satt jag sex timmar på ett tåg. tog faktist ganska snabbt mot vad det brukar, sov ganska mycket och så. men hungrig var jag, glömde min mat hemma. och hade bara 5 minuter på mig vid varje byte, så hann inte köpa något. men nu äntligen sitter jag i systers lägenhet och lyssnar på lars winnerbäck. jag har precis duschat, och nu städar jag lite. för här är det stökigt. vad min syster gör på dagarna har jag ingen anning om, men inte är det att städa iallafall. har redan städat upp i badrummet och hallen. hon är och jobbar och slutar klockan sex. så jag hinner nog städa klart, lite svårt bara vad man kan slänga och inte slänga. men såhär kan det inte se ut iallafall. ikväll ska vi köpa godis och gå till sjön. kanske ett kvällsdopp oxå? det vet jag inte än.

juste, mamma ringde förut. och hon berätta att jag kommit in på stylist i norrkan. vet ni hur glad jag är eller? jag är så jävla trött på vingåker och katrineholm att det ska bli så himla skönt att flytta till en ny stad, börja i en ny skola, en ny klass. förhoppningsvis blir det bättre än nu, fast handel är så jävla tråkigt så det blir ju inte svårt att slå.
så den 17 augusti börjar jag i en ny skola. och det känns ganska klart. jag är lite besviken att johanna inte kan gå i min klass, men hon finns ju iallafall på samma skola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0