Torsdag, 9 oktober.

Hej!
 
dagarna går sjukt fort här nere. i tisdags så låg vi på stranden hela dagen, börjar bli lite bränd nu, känns gött. sen på kvällen mötte vi upp ullrika, rebecka och agnes, tre jättehärliga tjejer från sverige. vi åt på en mysig resturang som ligger i belutta bay. blev lite drinkar och för min del blev de pasta carbonara. mums! efteråt drog vi hem till rebecka och agnes, de delar lägenhet med två killar som också kommer från sverige. as stor lägenhet och för att inte prata om hur stor balkongen är, jisses! vi blev lite avundsjuka. vi gluttade på ph och garvade som fan. 
 
på onsdagen så drog vi till stranden i vanlig ordning. sen så drog vi till sliema, för att lämna in lite uppgifter på vårt gamla jobb. var konstigt att va där igen, haha. sen så drog vi runt i affärer, finns så himla fina kläder här. vill köpa allt, men måste hålla mig då vi fortfarande inte har jobb och måste va lite sparsamma. köpte iaf en chill-klänning. 
 
idag så gick jag direkt upp och ringde tandläkaren, har ju haft skapliga problem med ilningar, och nu klarade jag inte av de längre. så bokade en tid och fick tid två timmar senare. så hanna drog till stranden och jag gled iväg själv med busssen ihopp om att hitta rätt. var lite nervöst måste jag medge, men nyttigt att klara saker på egen hand. tandläkaren jag fick var svensk, så de kändes skönt. de vi gjorde var att vi tog bort min gamla lagning, satte i en medicin som skulle lugna nerverna i tanden (de som gör att de ilar) och om smärtan försvinner inom två veckor så ska vi göra en vanlig lagning igen. hela detta kalas går på 1300 kr. MEN just nu är det värt de för jag har haft så ont. men självklart inga roliga pengar att lägga, speciellt nu när man inte har något jobb. men får äa nudlar resten av tiden, haha, nä skämtosido. 
 
nu är hanna iväg och jag sitter själv i lägenheten, tog tag i tvättningen. funderar på om jag ska bege mig ut en sväng. försökte få tag på våran hyresvärd så vi kan få två nycklar till lägenheten, har bara en i dagsläget, och de kan ju krångla till det lite.
 
imorgon är det fredag, och planerna är att slå klackarna i taket!
 
puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0