Torsdag, 23 oktober.

 
även fast jag trivs otroligt bra här nere, så har det idag varit en riktig skitdag. jag har känt mig väldigt nere och ledsen. ibland kommer allt bara ifatt en. jag har haft så extremt otur som vanligt. först och främst så har min mobil försvunnit, och att bo i ett annat land gör det inte lätt att inte ha mobil. det var lixom min väckarklocka på morgonen, min karta när jag skulle hitta någonstans, min kamera när jag ville föreviga mitt minne, min telefon när jag ville få tag på någon eller någon ville få tag på mig. men nu kan inte någon nå mig när jag lämnar dörren och jag kan inte heller nå någon annan. Plus att dagarna innan detta hände, så köpte jag äntligen spotify till min mobil.. iaf, så de började där. sen i måndags så sprang jag rakt in i en bildörr, gjorde helvetes ont och lämnade ett förjävla stort blåmärke över halva låret. jag gick även och köpte mig ett simkort idag för att jag skulle låna hannas mobil, men så fort jag tog i den så dog den och vägrade starta. såklart. även att jag var tvungen att laga min tand här nere för 1300 kr. såklart. sen på jobbet så pajjade både datan och headsetet som jag använde, hände ju såklart bara mig. asså vem är jag ens? jag vågar inte ens tänka på hur mycket otur som väntar mig. 
 
annars då i livet.
helgen stog de fest på schemat. vi förade med våra helsingborgsvänner på fredagen innan vi ramlade ner till PV för mingel och dans, samt drinkar såklart. träffade massa härliga människor. och blev vän med alla vakter, som vanligt. haha, kan aldrig vara tyst. kul dock att lära vakterna fula ord på svenska haha! på lördagen mådde vi alla dåligt, vissa värre än andra, så slutade med att de bara blev jag och hanna som drog till San Gwann för att se robin shultz, de ena var värre än de andra. han var alltså inget jag skulle kolla på igen. Det var även då mobilen försvann, så allt blev bara en enda stor flopp och jag önskar att jag också hade vart för bakfull för att åka dit. aja, vi hade ju självklart kul den kvällen när vi drog därifrån och hamnade på PV istället. försökte vara glad ändå. 
på söndagen, gjorde jag allt för att hitta min mobil, var på alla taxi stationer plus hos polisen och anmälde den. men inte ett spår efter den. 
 
på måndagen sen började jag mitt nya jobb, telecific, hade säljutbildning hela dagen, han killen som hade de var så jävla inspirerande och någon dag önskar jag att jag kunde vara lite mer som han. att inte se alla omöjligheter utan tänka att jag kan göra allt och ingen är bättre än mig. genom bara det tänkande hade han lyckats komma så himla långt i livet. det är svårt att förklara, men han inspirerade mig på ett sätt som ingen tidigare lyckats gjort. dock på tisdagen när de var dags att ringa, så kände jag bara att de här med telefonförsäljare är verkligen inte min grej. jag är ingen säljare. och på onsdag eftermiddag valde jag faktiskt att säga upp mig. okej jag kanske gav upp för fort. men ibland känner man på en gång när det känns rätt eller fel.
fick dock inbjudan till en ny intervju, och denna gång är de inte telefonförsäljning, så jag håller tummarna!
 
idag annars så har jag och hanna vart i sliema och glott lite, slutade med att vi lunchade på ett ställe med as god sallad. mums! där kommer vi att äta lunch flera gånger kan jag lova! efter de begav vi oss till tandläkaren. och de var seriöst de värsta jag gjort. kan inte ens beskriva. det var en timme av nervositet. hela kroppen skakade och jag kunde inte andas. men nu hoppas jag att jag ska slippa dessa jävla ilningar. efter de drog vi till st julians och hängde en stund på bay street. vi kollade lite inför halloween, är tydligen as stort här nere! så klart vi vill va utklädda.
 
nu blev de ett väldigt långt inlägg. ska försöka göra som en rutin att dra in ett inlägg varje kväll ist, så blire lättare att hänga med.
 
puss och kram. nu ska jag försöka vara mer glad, positivt och ta vara på allt jag har runt om mig, och de äventyr jag faktiskt är på.
 
(blir lite dåligt med bilder i framtiden, som ni förstår)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0