Söndag, 5 oktober.

hej bloggen.
 
vart väldigt mycket den senaste veckan, så har inte alls hunnit med att uppdatera er här. 
 
i måndags så började vi på vårat nya jobb, på callcenter, alltså som telefonförsäljare. vi var elva stycken som började samtidigt. efter fyra dagar, så var det bara två stycken som pallade trycket. vi andra hoppade av, en efter en. så med andra ord, vi sa upp oss, både jag och hanna. anledningen till det var för att vi inte trodde på produkten vi sålde, och det var fruktansvärt enformigt jobb och jag hade inte orkat vara kvar en dag till. det som jag trodde skulle vara jobbigast, var att ringa till människor och få nej. men de var inte alls jobbigt. nu i efterhand så känns mitt val, helt rätt.
 
det som var kruxet var att vi bodde i företagslägenhet, vilket gjorde att vi fick 12 timmar på oss att flytta ur lägenheten och hitta en egen. så vi fick tag på en mäklare och det hade bara en lägenhet som fanns ledig med inflytt på direkten. så på bara 8 timmar, så hann vi kolla på en lägenhet och skriva kontrakt. vi prutade ner månadshyran med 500 svenska kronor. och vi hamnade mitt i kanten på bargatan. lägenheten är jätte fin och fräsh. men är väldigt högljutt, men det är bara att vänja sig. huvudsaken är att vi älskar våran lägenhet, och vi har nära till allt. 
 
det vi ska göra nu är att fokusera på att söka jobb. vi SKA ha jobb inom två veckor. vi skrev på ett lägenhets kontrakt på 6 månader, vilket betyder att vi inte tänkt flytta hem på ett tag.
 
iaf, i helgen som vart så har vi hängt med våra nya vänner, som också jobbae på samma callcenter och sa upp sig samma dag. vi drack vin på våran balle i fredags och sen drog vi till pv, as rolig kväll. på lördagen så bakishängde vi, sen så bestämde vi oss i sista sekund att vi skulle dra ut igen, så vi gick över gatan och köpte varsin flaska vin, som är så jävla billigt här. och så drog vi ut på pv. 
 
idag har vi bara chillat, ulrika, en tjej från nyköping sov hos oss inatt, så vi tre har bara hängt och glott på film och pratat om helgens bravader.
 
det har vart sjukt dåligt väder de senaste dagarna, och idag har de vart fruktansvärt. värsta stormen. åskat och vart översvämning på vissa delar. men från och med imorgon så skulle de bli fint i flera dagar, så äntligen kan man jobba på brännen. känner mig sjukt blek.
 
 
blev ett väldigt långt inlägg. eftersom jag inte hunnit skriva i veckan, men än så länge mår jag sjukt bra och är jävligt glad över vart jag befinner mig. 
 
 
PV, FREDAGS
 
 
EN KANNA MED DRINK, 50 KR.
 
 
LÄGENHETEN:
 
BADRUM
KÖK
VARDAGSRUM
SOVRUM
SOVRUM
 
 
 
puss och kram.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla mamma bredell

Oj 6 månader. Vad jag undrar. Kommer ni hem till jul. Nu kom en tår. Men det blir bra. Ha så jävla kul. Kramizar :)

2014-10-05 @ 22:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0