Måndag, 5 oktober.

äntligen fint väder. idag strålade solen och inget regn så långt ögat kunnat nå. legat på beachen till klockan 15, så äntligen fått en liten påbörjan på solbränna. behöver man inte vara blekast på ön. efter stranden drog vi hem och fixa lite, innan vi drog på ett litet bussäventyr. jag älskar hur billigt och smidigt det är att åka buss här. något som dock gör mig fundersam är hur det kan vara så många busstationer på vänster sida men inte höger..? måste ju finnas någon anledning med det. nu sitter vi ute på balkongen, solen har precis gått ner och nattklubbarna spelar sin musik i vanlig ordning. det är dock skönt med mycket rörelse runtom såhär på kvällen. nu ska jag fokusera på att göra klart mitt CV och PB på engelska och skicka in de till lite företag. 
 
jag gillar malta mer och mer för varje dag. det verkar bo sköna människor här och allt ligger så nära. och all mat i mataffärerna känns så fräsch. annars utomlands kan man ju vara rädd för att äta frukt och grönt, eller kyckling. men det rädslan känner jag inte alls här. känns som man kan äta i princip vad som helst, man kan ju lixom till och med dricka vattnet i kran. 
 
planerna för imorgon är att ligga på beachen hela eftermiddagen och sen dra ut och käka med hanna och tre andra tjejer som kommer från sverige. jag är så sugen på en fet köttbit, så det läre bli!
 
men nu ska jag återgå till jobbsöket, ha det bra! 
 
puss och kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0