Lördag, 11 oktober.

redan lördag, och har nu varit nere på Malta i 16 dagar. herregud vad tiden springer iväg!
 
jag söker fortfarande jobb, men inget napp än så länge. som vanligt har jag otur med jobbsökning, men jag får söka tills jag får något. Hanna därimot fick jobb igår på Betsson, så hon börjar där om två veckor. så nu är det verkligen dags att jag också får ett jobb. jag har bestämt mig för att stanna till jul vare sig jag har jobb eller inte. men lyckas jag inte får jobb (vilket jag absolut hoppas jag får) så blir det att komma hem till sverige igen. men jag trivs väldigt bra här nere och än så länge har det ju faktiskt inte gått så långt tid. bara vart arbetslös en vecka, haha. så jag behöver inte ha panik ännu. 
 
annars igår så satt vi på helsingborgarnas terass och drack melon drinkar, pratade, skrattade och körde jag har aldrig. sen drog vi till PV, hängde på baccos i vanlig ordning och drog också en sväng på havanas (hannas favoklubb) och hugos lounge. PV, är en fortkortning på Paceville och är alltså maltas största bargata. det är alltid proppfullt med folk, och det finns två skandinaviska klubbar, de ena är bacco och det andra är nordic/scandic (tror jag den heter). Det sistnämna är det mest britter på faktiskt. men det är alltid bra drag på PV! Klubbarna har öppet alla dagar till ungefär 05.
 
idag blir det en lugn dag.  vi ska laga tacos (sjuuukt sugen) och typ bara glo på film. vi orkade inte gå till stranden idag, vi har ju vart där varje dag denna vecka. Men på Måndag så är tanken att vi ska till blue lagoon, och det verkar vara sjuuukt fint där. 
 
jag har börjar skriva en bucket list på allt jag vill se, göra och uppleva under min tid på Malta. vill verkligen ta vara på tiden här nere på denna fina medelhavsö. och jag hoppas att få visa upp mitt hem för er! så det är bara att komma ner och hälsa på, vi har alltid dörren öppen!
 
Puss och kram. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0