MARIEBERG.ÖREBRO

spenderat hela dagen med johanna.j vi var först på marieberg och sen drog vi förbi örebros stad också. jag hittade lite också, blev glatt ägare till en ny kappa, en vinröd stickad tröja och en svart tubhalsduk. Nöjd är jag minnsann! avslutade dagen med att äta på burger king. än en gång äter jag upp mina pengar. och nu är studiebidraget som rullade in på kontot i måndags slut på två dagar. så nu är det bara att se fram emot lönen den femtonde. jag förstår inte att jag klarade mig på studiebidraget i våras. visligen såg jag pengar som något mer värdefullt då. nu slänger jag bort pengar hit och dit. ska dock sluta äta ute så mycket, varken värt pengarna egentligen och deffentivit inte bra för hälsan.

imorgon rullar jag mot västerås. tvådagars utgång står på schemat. fick tacka nej till jobb, men ibland får man faktiskt unna sig att vara ledig när det väl är lov. dock jobbar jag söndag. men det känns okej. för ett halvår sen trodde jag aldrig jag skullle få ett jobb i hela mitt liv. nu har jag haft två jobb sen dess. satt och tänkte på studenten tidigare idag, och hur det blir efter studenten. jag känner mig taggad ändå. fast jag vill verkligen hitta ett arbete jag brinner för. jag vill inte vakna på morgonen och känna; fan idag jobbar jag. utan jag vill längta till jobbet. vill att mitt jobb ska vara en del av den jag är. jag har mindre än ett år på mig att fundera ut vem jag vill vara. vad jag vill göra med mitt liv? känns ganska spännande ändå. Jag kan hamna vart som helst. planen är dock iaf att stanna och jobba i Sverige! men om det blir här, Malmö, stockholm, göteborg.. ja det vet man aldrig. nu spååårade detta inlägg. fan känns som jag jämt tänker på studenten och mitt liv. men det är väl för jag egentligen redan skulle vart där nu, men valde att gå ett extra år. trodde det jobbigaste skulle bli att mina vänner inte gick i skolan längre, men nu har jag så många vänner som fortfarande gör det. det jobbigaste är att det är så grymt mycket plugg i år jämfört med tidigare år och jag är trött på själva grejen med att plugga. nu slutar jag skriva innan jag hittar något nytt att skriva om.



hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0