ETT NYTT KAPITEL.

Igår öppnade jag ett nytt kapitel i mitt liv.
 
det känns som jag stannat upp, slutat njuta av livet, sluta uppskatta saker. jag kan inte stå på samma ställe och trampa och hoppas på att livet ska lösa sig, att jag ska bli glad igen. jag måste göra något åt de. vad som helst. men en förändring måste ske. jag visste inte vad jag ville bo, jobba med, eller någonting. sen började jag och en tjej som jag träffade i malta börja prata om hur kul de vore att flytta ihop i en lägenhet, då vi då både över 100 mil ifrån varandra. Hon ville börja plugga och sökte plugg i karlstad. och frågade om jag ville flytta dit. ja, varför inte tänkte jag. efter massa letande hittade vi tillslut en lägenhet att hyra i andrahand. så igår gick flyttlasset från vingåker till karlstad. en stad jag aldrig någonsin besökt, som jag inte vet någonting om eller som jag känner någon i. Men det är ju de som kan vara de mest spännande, men också de som skrämmer skiten ur mig. sen jag kom hem från malta har jag bott hemma och jobbat på hemtjänsten. de var min trygghet. men man kan inte alltid leva i trygghet. man måste våga ibland också. och nu har jag gjort de. jag vet inte hur de kommer att gå. men de värsta som kan hända är att jag inte trivs här och då är de ju bara att flytta. mest rädd är jag för att jag inte ska få några vänner, jag har ju alltid isabell men hon har ju sitt plugg och så. förhoppningsvis löser sig allt med tiden, om man bara har tålamod, och de ska jag ha denna gång. för jag är redo för den här förändringen, och jag ser verkligen fram emot den. De ända förutsättningen för att jag ska kunna bo kvar är att jag skaffar mig ett jobb. och jag har redan sökt ett jag väntar svar på. annars är de bara ut och kämpa!
 
Men i helgen kommer agnes ner och hälsar på, svinglad är jag för det! och helgen efter äre isabells föräldrar som kommer ner, och helgen efter de kommer mina föräldrar ner. så de blir lite besök på helgerna framöver iallafall, och de är skoj!
 
nu ska jag fortsätta plocka i lägenheten. puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0