13 februari, på semester.

Hej! En liten uppdate här då.

När vi hade checkat in allt på flygplatsen och satt redo för att gå på planet så ropar de ut våra namn i högtalarna och sa att vi måste komma till incheckningen igen. Töntiga som vi är blev vi skiträdda, men de visade sig att vårt plan var inställt. Så de fick boka om oss, vilket blev ett lite senare flyg med en mindre mellanlandning och gick ungefär 5-6 timmar snabbare. Så inte oss emot! Tur i oturen som man kan kalla det! Vi landande på söndagkvällen i kuala lumpor i Malaysia. Flygplatsen var så stor så vi  fick åka tåg för att komma till väskutlämningen. När vi kom till "hotellet" vi bokat visade de sig att de inte alls var ett hotell utan ett condensium. Vilket innebär att man delar rum med massa andra men har sängen i ett eget rum. Vi fick bo på 20:de våningen och hissarna var as läskiga, plus att hissen vi åkte upp med hade gått sönder när vi skulle åka ner igen. Plus att de var kackellackor överallt. Och vi blev förföljda där, så vi sov inte en blund på natten och bytte hotell de första vi gjorde på morgonen. Det blev mycket bättre! Vi var tre nätter i KL, vi gick runt så mycket att fötterna värkte. Lite shopping blev de, men eftersom jag är lite större än asiater så var det mesta för litet. Såklart gick vi på massage, både helkroppsmassage och fotmassage blev de. Och knådad blev man verkligen, haha! Så i KL blev de mest gå runt och titta, shoppa och någon drink hit och dit. Vi tröttnade ganska fort på storstan då vi hellre vill ligga på stranden och jäsa. Så vi tog världens minsta flyg till langkrawi, två platser på varje sida, haha! Skakade som fan! Men vi överlevde! Så nu är vi langkrawi, Malaysias paradisö. Bor precis vid stranden nära allt. Hotellet är väldigt fint och fräscht! Vi börjar bli väldigt röda, svennebananer som vi är! Åt chicken satay de första vi gjorde, herregud vad jag saknat den maträtten! Så gott! Rekommenderas verkligen. Sen iförrgår så satt vi på stranden på mattor och drack alldeles för många drinkar med ett gäng svenskar. Tjejer och killar. Innan de drog med oss till en malaysisk bar, och herregud, det var så jävla kul! Längesen jag skrattade så mycket! Vi dansade som galningar allihop. Efter ett tag drog vi tillbaka till stranden och fortsatte dricka till fem på morgonen. Och juste, de roligaste på hela kvällen, Hahahaha, var när Julia sprang rakt in i en järntråd och flög en meter bakåt rakt ner på marken. Alltså hade så velat haft de på film. Jag skrattade tills jag knappt kunde stå upp! Igår vaknade jag upp med den fetaste baksmällan jag haft på länge. Men vad gör det när man kan ligga på stranden hela dagen? Silkeslen sand och något kallt i handen. Jag trivs som fisken i vattnet här!! Igår testade Julia grön curry, Hahahaha, de var verkligen starkt!! På kvällen drog vi till matt-baren igen. Blev några drinkar och vattenpipa med killarna vi träffade dagen innan samt några tjejer från Sverige som också hette Julia och sofie, alltså lite komiskt! Haha! Sen så drog dom och så kom de två killar från Malmö och satte sig och hängde med oss till ungefär halv två innan vi drog hem och la oss. Idag har vi suttit under parasoll på stranden hela dagen, då vi redan är sönderbrända, Hahaha, standard! Vi testade också på parasailing. Då flyger man fallskärm efter en båt ungefär 40 meter upp i luften, snacka om pirr i magen! Men häftig upplevelse! Idag äre fredag, då tänkte vi festa till de lite. Puss och kram!